ShoutMix chat widget
[close]

Kunjungan

Sunday, January 23, 2011

Latest: Kulliah Muslimat & Kulliah Perdana

Posted by alfalahupsi | Sunday, January 23, 2011 | Category: |


Bersama penampilan khas Us.Junaidah Bt. Juni merupakan salah seorang juri Pencarian Murabbi UPSI yang turut merupakan pegawai di Pejabat Agama Islam Perak, kehadiran beliau di pentas surau al-Falah dijangka dapat menarik ramai siswi-siswi dengan jumlah yang besar disamping kecenderungan tajuk yang amat berkait rapat dengan golongan siswi-siswi iaitu bertajuk "Akhlak Mulia Jaminan Kekal Jelita". Bagi siswi-siswi sekalian, anda semua dijemput hadir untuk sama-sama memeriahkan dalam erti kata lain mengimarahkan lagi Surau al-Falah.


"Kahwin Awal, Antara Keperluan dan Kehendak Syariat". Sebuah persoalan yang cukup mendebarkan, mana tidaknya siswa/wi yang hampir melangkah kaki ke alam pekerjaan sudah tersimpan di hati mereka perancangan untuk mendirikan rumah tangga sejak masih di UPSI lagi dan juga terdapat juga mereka yang kelihatan tidak sabar lagi untuk melansungkan perkahwinan di alam pengajian di universiti. Namun begitu dalam situasi sedang menuntut ilmu, menyebabkan mereka merasa perlu untuk mengetahui apakah jalan terbaik untuk menyelesaikan dillema di hati. Oleh demikian, sama-sama kita membongkar persoalan ini dengan penampilan khas Us.Anhar Bin Opir pada 24/1/2011 (Isnin).

Siapa tidak kenal jika nama ini disebut iaitu tidak asing lagi dalam kalangan siswa/wi UPSI, Us. Rozaimi Bin Ramle merupakan ustaz yang mempunyai gaya penyampaian yang tersendiri. Setiap kali slotnya berkumandang, siswa/wi akan terpukau dengan gaya penyampaiannya yang begitu bersemangat dengan disertakan pelbagai jenis sumber dalil dan hujah yang kuat. Tajuk "Bermulanya Wahyu" pasti dapat mengamit setiap hadirin yang hadir memandangkan tajuk yang disampaikan tidak lain tidak bukan sudah pasti berkisarkan sirah Rasulullah s.a.w. dan pengajaran yang dapat diperolehi berdasarkan sirah tersebut. Sama-sama kita saksikan pada 25/1/2011 (Selasa).

Currently have 0 comments:


Leave a Reply

Blog Archive